Opis      Świat      Technologie      Przeciwnicy      Handcrafted     

EN PL

Opis


Colony Defender to gra akcji z elementami strategii (gra shooter defence) przeznaczona na telefony komórkowe i tablety (obecnie z systemem android, później z iOS i Windows Phone 7). Głównym wyzwaniem podczas kilkudziesięciu misji rozgrywanych na różnych planetach jest obrona kolonii wydobywczych przed atakami wrogich jednostek (choć przewidujemy również misje polegające na niszczeniu konwojów przeciwnika, ochronie ważnych instalacji czy przetrwaniu misji przez określony czas).

Do dyspozycji mamy standardowy zestaw broni (sterowanie w trakcie walki jest proste - wybieramy daną broń i naciskamy w miejsce w którym znajduje się przeciwnik, oddając w jego kierunku strzał), aktywowane co pewien czas satelity, umożliwiające dzięki swoim właściwościom lepszą kontrolę nad polem walki (spowalnianie jednostek przeciwnika, zatrzymywanie ich i inne) oraz eksperymentalne bronie, dostępne wyłącznie w niektórych misjach. To arsenał mający ofensywny charakter nad którego użyciem mamy pełną kontrolę i jego wykorzystanie stanowi w całej rozgrywce element akcji.

Element strategiczny opiera się na rozbudowie obrony. Przed walką możemy ustawić w wybranych przez nas miejscach odpowiedni do czekających nas zagrożeń typ muru oraz wieżyczki obronne. Nie kontrolujemy ich, ale właściwie ustawione skutecznie wspierają nas w walce.


Świat

Rozgrywka obejmuje trzy planety (wulkaniczną, pustynną, arktyczną), a każda z nich podzielona jest na 16 misji (razem 48). Większość z nich sprowadza się do obrony naszej bazy przed atakującymi jednostkami przeciwnika, ale dość często będziemy musieli zmierzyć się z innymi zadaniami.

Secure area - misje te pełnią rolę wprowadzającą i sprowadzają się zniszczenia operujących w danym rejonie jednostek przeciwnika. W misjach o tym charakterze nie będziemy mogli budować struktur obronnych.
Destroy convoy - w tych misjach należy zniszczyć konwój przeciwnika. Tu również nie będziemy mogli budować żadnych struktur obronnych.
Prevent air assault - misje te polegają na odparciu ataku latających jednostek. W misjach tego rodzaju nie będziemy mogli budować murów.
Support ally - tutaj będziemy musieli wspomóc naszego sojusznika podczas ataku wrogich jednostek. Na początku niektórych misji będziemy mieli częściowo wybudowane struktury obronne.
Survive - tutaj z kolei musimy przetrwać atak przeciwnika przy braku możliwości wzniesienia murów i przy częściowo zniszczonej bazie.
Test weapon - misje te polegają na testowaniu prototypów nowych broni (jak tesla coil, magnetic device, gravity cannon). Ze względu na to nie możemy używać standardowych broni oraz satelit.
Test tower - misje tego rodzaju zawsze odbywają się w naszej bazie i testujemy w nich nowe rodzaje wież (jak nanorobotic, teleport i mind tower). Ze względu na to nie możemy budować żadnych struktur obronnych.
Protect building - w zależności od misji będziemy musieli chronić laboratorium, kopalnię lub rafinerię przed atakami wrogich jednostek. W misjach tych nie możemy budować struktur obronnych, ale budynki często są chronione przez mury.


Technologie

W trakcie całej rozgrywki mamy do wyboru szesnaście technologii jak mury, wieże, bronie i satelity oraz sześć sekretnych broni, a podczas wielu misji możemy awansować (rank) i zdobywać pieniądze (credits), które pozwolą nam na ich odblokowywanie i rozwój. Do dyspozycji mamy również dwie technologie ekonomiczne.

Mury - każdy z nich niweluje atak określonych jednostek naziemnych.

Steel wall - absorbuje obrażenia zadane przez jednostkę truck.
Ceramic wall - absorbuje obrażenia zadane przez jednostkę scout.
Reactive wall - absorbuje obrażenia zadane przez jednostkę tank.
Uranium wall - absorbuje obrażenia zadane przez jednostki wypełnione materiałami wybuchowymi.

Wieże - każda z nich ma zróżnicowane parametry, takie jak zasięg, szybkostrzelność, zadawane obrażenia czy wytrzymałość. Dodatkowo każda z nich posiada specjalne umiejętności.

Chemical tower - atakuje tylko jednostki naziemne, poza standardowym atakiem posiada również atak wywołujący korozję.
Prismatic tower - atakuje tylko jednostki latające i odkrywa jednostki z właściwością ukrycia.
Kinetic tower - potrafi atakować dwóch przeciwników na raz, zadaje większe obrażenia jednostkom samobójczym wypełnionym materiałami wybuchowymi.
Laser tower - opancerzone jednostki nie niwelują jej obrażeń, obejmuje zasięgiem całe pole walki.

Bronie - każda z broni ma swoje mocne i słabe strony.

Projectile gun - jednostki naziemne otrzymują większe obrażenia.
Missile launcher - jednostki latające otrzymują większe obrażenia.
Sonic emitter - ignoruje opancerzenie u przeciwników.

Satelity - każdą z nich możemy aktywować co jakiś czas w trakcie walki i każda z nich ma działanie obszarowe. Ich głównym celem nie jest niszczenie przeciwników, ale wspomaganie nas w czasie walki np. poprzez ich spowolnienie.

Plasma satellite - bombardowanie trwa dłuższy czas i jest intensywne. Każdy wybuch zadaje obrażenia obszarowe, satelita ujawnia jednostki o właściwości ukrycia.
Emp satellite - generuje jednorazowy impuls, spowalnia wszystkie widoczne jednostki, zakłóca właściwość teleportacji jednostek przeciwnika.
Ion satellite - ogłusza, zatrzymując przez chwilę jednostki naziemne i niszcząc jednostki latające przeciwnika.


Przeciwnicy

W czasie misji będziemy musieli przeciwstawić się różnym rodzajom przeciwników. Są to jednostki naziemne - truck, scout i tank oraz latające - drone, jet i cruiser. Dodatkowo jednostki te możemy podzielić na kilka typów:

Normal - te jednostki nie wyróżniają się wyjątkowymi właściwościami.
Explosive - jednostki tego typu zadają dodatkowe obrażenia na większym obszarze przy uderzeniu w struktury obronne.
Teleport - te jednostki potrafią się teleportować przy otrzymaniu obrażeń w inne miejsce.
Armored - jednostki te niwelują część otrzymanych obrażeń większości broni.
Stealth - niewidzialne jednostki, które można odkryć tylko przy użyciu odpowiednich broni na polu walki.

Przy okazji - jakby ktoś miał wątpliwości - w tej grze jesteśmy tymi złymi, którzy eksploatują i niszczą. :)


Handcrafted

Handcrafted to niezależne studio gier założone przez Konrada Rodzika i Marka Ogorzelskiego.

Zespół Colony Defender

Marek Ogorzelski - design and art
Konrad Rodzik - programming and project management
Piotr Musiał - music and sound